• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Info om missbrukad kredit

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Är missbrukad kredit värre än betalningsanmärkning? Hur länge har man kvar den anmärkningen?

Värre skulle jag inte säga, den syns tex inte på Bisnode och Creditsafe. När jag hade en sådan så syntes den bara i två år och missbrukat kontokort syntes 1 år. Det ändrades sen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Värre skulle jag inte säga, den syns tex inte på Bisnode och Creditsafe. När jag hade en sådan så syntes den bara i två år och missbrukat kontokort syntes 1 år. Det ändrades sen.
Ok. Jag har ”bara” haft vanliga betalningsanmärkningar och vet att de syns i 3 år. Förut tror jag till och med förfrågningar låg kvar i 3 år, snacka om länge att vänta på att få upp betyget!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Ok. Jag har ”bara” haft vanliga betalningsanmärkningar och vet att de syns i 3 år. Förut tror jag till och med förfrågningar låg kvar i 3 år, snacka om länge att vänta på att få upp betyget!
Ja, man får ett brännmärke i pannan!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp